Součástí proměny Pražákova paláce a potažmo celé instituce je také nová vizuální komunikace uplatněná v prostorách domu.
V rámci přípravy proběhla diskuze DESIGNREADER na téma nové vizuální identity Moravské galerie v Brně a to v letech 2014. Diskuze byla vedena jako součást projektu Meet Czech Design, který se uskutečnil v rámci Bienále grafického designu Brno. Diskuze se zúčastnil ředitel Moravské galerie Jan Press, šéfkurátor Ondřej Chrobák, tehdejší kurátor a bývalý ředitel Domu umění města Brna Rostislav Koryčánek a grafický designér Lukáš Kionka.
V roce 2015 byl vydán bulletin MG č. 72 s názvem Vizuální identita muzeí a galerií. V souvislosti s dohledáváním tváře Moravské galerie v Brně se Bulletin č. 72 zabývá obecnými principy fungování vizuální identity v muzejním prostředí a budování muzejní značky a popisuje marketingové strategie, které některé zahraniční či domácí instituce praktikují a ukazují přístupy, které mohou být následováníhodné i v našem prostředí.
V rámci Designbloku 2020 byla reflektována současná vizuální identita rekonstruovaného Uměleckoprůmyslového muzea v Brně.
Žlutá barevnost výstavního prostoru na Designbloku prezentovala vizuální identitu Uměleckoprůmyslového muzea navrženou Lukášem Kijonkou z grafického studia Kolektiv. Nová vizuální identita Uměleckoprůmyslového muzea byla veřejnosti znovu zprostředkování při příležitosti otevření zrekonstruovaného prostoru galerie.
Otevření Uměleckoprůmyslového muzea proběhlo v listopadu 2021.
Vizuální identita revitalizovala předchozí grafický styl. Nejzásadnější změnou byla obměna loga Moravské galerie. Společně s celý logo manuálem došlo k obměně přidružených tiskovin. Galerie se pyšní neotřelým písmem a dominantní barevností. V rámci Pražákova paláce je ústřední barvou červená, Uměleckoprůmyslové muzeum má barvu žlutou.